بزرگترین دهکده های بازنشستگی جهان

  • توسط
  • دیدگاه غیر فعال شده است
بزرگترین دهکده های بازنشستگی جهان

سالمندی در ایران

 

معرفی بزرگترین دهکده های بازنشستگی جهان

بزرگترین دهکده بازنشستگی جهان در فلوریدا

دهکده بازنشستگی فلوریدا بزرگترین دهکده بازنشستگی در جهان است. این منطقه 65 کیلومتر مربعی دارای 1200 کیلومتر جاده، سه مرکز شهری مجزا و جمعیت 125000 نفری از سالمندان است. مساحت دهکده بازنشستگی فلوریدا تقریباً 52 کیلومتر مربع از منهتن بزرگ‌تر است.

تاریخچه دهکده بازنشستگی فلوریدا

راه اندازی دهکده بازنشستگی فلوریدا از دهه 1960 آغاز شد. زمانی که هارولد شوارتز، تاجر میشیگانی، فرصتی را در یکی از زمین های فلوریدا دید. شوارتز مانند دیگر سازندگان، قطعات عظیمی از زمین را به امید جذب بازنشستگان شمالی به بهشت سرسبز فلوریدا خریداری کرد.

زمانی که او و شریکش آل تارسون یک پارک به نام باغ شکوفه‌های پرتقال را در مکان فعلی دهکده بازنشستگی فلوریدا افتتاح کردند، چشم‌انداز او محقق شد. شوارتز و پسرش شروع به افزودن امکانات رفاهی مانند بانک ها، مغازه ها و البته زمین های گلف به دهکده کردند. باغ شکوفه های پرتقال رشد کرد تا اینکه در سال 1992 به دهکده بازنشستگی فلوریدا تغییر نام داد. توسعه دهکده ادامه یافت و در اوایل دهه 2000 بیش از 25000 نفر جمعیت داشت.

بین سال‌های 2010 تا 2020، دهکده بازنشستگی فلوریدا سریع‌ترین رشد شهری را در ایالات متحده داشته است، با 39 درصد رشد، از حدود 93000 نفر در سال 2010 به حدود 130000 نفر در سال 2020.

امکانات دهکده بازنشستگی فلوریدا

این دهکده که به عنوان دیزنی لند سالمندان شناخته می شود، بیش از 60000 خانه دارد و برنامه هایی برای ساخت 60000 خانه دیگر در 20 سال آینده دارد. قیمت خانه های جدید از حدود 100 هزار دلار شروع می شود و می تواند تا بیش از 1 میلیون دلار بسته به پلان، طبقه، مکان و ویژگی هایی که انتخاب می کنید، افزایش یابد.

دهکده بازنشستگی فلوریدا از 17 منطقه توسعه اجتماعی با هدف ویژه تشکیل شده است که توسط هیئت ناظران پنج نفره که توسط مالکان منطقه انتخاب می شوند، کنترل می شوند.

امکانات رفاهی و تفریحی دهکده بازنشستگی فلوریدا
دهکده بزرگترین بخش تفریحی جهان را در خود جای داده است، بیش از هر مجموعه دیگری در جهان، زمین گلف دارد، سه میدان شهر را در خود جای داده است که ساکنان آن برای صرف غذا و خرید و لذت بردن از سرگرمی ها به این جاها می روند. این دهکده تقریباً 100 رستوران را در خود جای داده است.

پیاده روی کنار دریاچه بسیار زیبا است. آنها حتی قایق سواری کوتاهی در اطراف دریاچه دارند. هر شب نیز از ساعت 5 بعد از ظهر تا 9 شب سرگرمی زنده پخش می شود.

فضای تجاری دهکده بازنشستگی فلوریدا

از سال 2016، در دهکده بازنشستگی فلوریدا 1.7 میلیون متر مربع فضای تجاری ساخته است و 1 میلیون متر مربع دیگر برای آینده نزدیک برنامه ریزی شده است. مشاغل اصلی شامل رستوران ها، خرده فروشی ها برای افراد سالمند آمریکایی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی است. میانگین نرخ اشغال تجاری در دهکده بازنشستگی فلوریدا تقریباً 97 درصد است.

مناطق تجاری در دهکده بازنشستگی فلوریدا شامل مراکز شهری، مراکز خرید منطقه‌ای و میدان‌های خرده‌فروشی محله‌ای است. مناطق تجاری اصلی مراکز شهر با وسعت 150 هزار فوت مربع هستند که ترکیبی از خرده‌فروشان، رستوران‌ها، سرگرمی‌ها و ارائه دهندگان خدمات را در خود جای داده‌اند. یک بانک محلی که دفتر مرکزی آن در دهکده بازنشستگی فلوریدا قرار دارد، 9 شعبه هم در سراسر دهکده دارد.

زیرساخت‌های موجود در دهکده بازنشستگی فلوریدا

دسترسی به چندین بزرگراه اصلی ارتباطی در چهار جهت دهکده، چندین روگذر برای عبور خودروها و حمل و نقل عمومی با اتوبوس و تاکسی در سطح دهکده از جمله امکانات زیربنایی موجود هستند.

اهمیت به سلامتی همه جانبه ساکنان دهکده بازنشستگی فلوریدا

در دهکده بازنشستگی فلوریدا سلامتی جسمی، روحی و ذهنی در کنار هم و به یک اندازه اهمیت دارند. در آنجا چندین مرکز تخصصی پزشکی به ارائه خدمات درمانی می‌پردازند. ساکنان دهکده علاوه بر دسترسی به امکانات و تجهیزات ورزشی و باشگاه‌های تناسب اندام و بدن‌سازی می‌توانند به راحتی با دوستان و همسایگان خود در ارتباط باشند. این گونه روابط بر سلامت روانی افراد تاثیر زیادی دارد.

ارائه خدمات آموزشی در دهکده بازنشستگی فلوریدا

برای ارتقا و غنای علمی ساکنان دهکده و با هدف یادگیری مادام العمر، بیش از 140 دوره‌ آموزشی غیررایگان ارائه می‌شود. برخی از این دوره‌های آموزشی عبارتند از زبان‌های خارجی، ادبیات، فلسفه، روان‌شناسی، فناوری، عکاسی، آشپزی و غواصی.

دهکده بازنشستگی فلوریدا

دهکده بازنشستگی فلوریدا بزرگترین دهکده جهان

                                          

زندگی در دهکده بازنشستگی سالمندی Forum Mare Nostrum اسپانیا

دهکده بازنشستگی Forum Mare Nostrum بیش از بیست سال پیش در منطقه گردشگری کاستابلانکا در اسپانیا تاسیس شد. منطقه کاستابلانکا با توجه به آب و هوای دل‌انگیز و روزهای اغلب آفتابی، یکی از مطبوع‌ترین مکان‌های گردشگری در اروپا است و بیشترین گردشگر خارجی را در اسپانیا به خود جذب می‌کند. کیفیت زندگی در آنجا بالا است و امنیت و آسایش شهروندان در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

هدف از تاسیس این دهکده ارائه یک سبک زندگی سالم و ایمن برای سالمندان است. خدمات و امکانات متنوع ورزشی، فرهنگی و اجتماعی که در مجتمع وجود دارد به حفظ سلامت جسمی و روحی سالمندان کمک می‌کند. اولویت و تعهد مدیریت دهکده ارائه خدمات و امکاناتی است که ساکنان بتوانند استقلال و حریم شخصی خود را حفظ کنند و البته هر زمانی که احساس نیاز کنند خدمات تکمیلی مورد نظر به آنان داده شود.

امکانات دهکده بازنشستگی Forum Mare Nostrum

دهکده بازنشستگی Forum Mare Nostrum از یک ساختمان بزرگ مرکزی با 100 هزار متر مربع مساحت و 9 بلوک مسکونی با 233 واحد آپارتمان تشکیل شده و خدمات گوناگون اجتماعی، فرهنگی، سلامتی و درمانی با کیفیتی بالا در آن ارائه می‌گردد. در بخش بیرونی دهکده فضاهای سبز و باغچه‌های فراوان، پارکینگ روباز و زیرزمینی، انباری‌ها، یک زمین گلف کوچک، دو استخر و یک گلخانه مشاهده می‌شوند. آپارتمان‌ها به صورت یک، دو و سه خوابه با بهترین و باکیفیت‌ترین مصالح ساخته شده‌اند و ساکنان می‌توانند جزئیات آپارتمانشان را به سفارش و نظر خود طراحی کنند.

خدمات دهکده بازنشستگی Forum Mare Nostrum

برخی از خدماتی که در دهکده Forum Mare Nostrum ارائه می‌شوند عبارت‌اند از: مرکز خدمات درمانی، رستوران، باشگاه ورزشی، استخر، کتابخانه، کارگاه نقاشی و صنایع دستی، سالن آرایش و زیبایی و عبادتگاه.

رستوران دهکده به اندازه 280 صندلی ظرفیت دارد و هر روز غذاهای متنوع و سالم در آن سرو می‌شود. امکان ارسال غذا به آپارتمان وجود دارد، به علاوه افراد غیرساکن هم می‌توانند از رستوران غذا تهیه کنند. از امکانات رستوران می‌توان به یک تراس بیرونی بزرگ، اینترنت وای فای، تلویزیون و اخبار چند زبانه و قهوه خانه اشاره کرد. علاوه بر این یک سالن با ظرفیت 500 نفر در کنار رستوران قرار دارد که مخصوص برنامه‌های مختلف از قبیل مهمانی، جشن، گردهمایی و کنفرانس است.

در مرکز درمانی دهکده معاینات و مشاوره‌های پزشکی و درمانی تخصصی به صورت رایگان، سه روز در هفته ارائه می‌شود، البته خدمات اورژانسی 24 ساعته فعال است؛ امکان مراجعه پرستار به منزل و خدمات تکمیلی مانند فیزیوتراپی و طب سوزنی وجود دارد؛ با ساکنان تنها در خانه، هر روز تماس تلفنی برقرار می‌شود؛ دکمه هشدار برای مواقع اورژانسی در خانه‌ها تعبیه شده است؛ برنامه‌های دوره‌ای برای سنجش شنوایی، بینایی و وضعیت استخوانی ساکنان طرح شده است و بر رژیم غذایی و نیز سوابق پزشکی ساکنان نظارت می‌شود.

در سالن آرایش و زیبایی توصیه‌های تخصصی درباره مراقبت، سلامتی و زیبایی پوست و مو به افراد ارائه می‌شود. برای این منظور سعی شده از به‌روزترین و باکیفیت‌ترین محصولات و تکنیک‌ها استفاده شود.

سرگرمی و فعال نگاه داشتن خود پس از بازنشستگی تاثیر مهمی بر سلامت جسمی و روانی سالمندان دارد. سالمندان ساکن در دهکده بازنشستگی Forum Mare Nostrum می‌توانند با استفاده از امکانات باشگاه ورزشی مجهز، استخر و ورزش‌هایی مانند یوگا سلامت جسمانی خود را حفظ کنند.

علاوه بر این رویدادهای هنری و فرهنگی مختلفی در دهکده برای سرگرمی و نشاط ساکنان برگزار می‌شود؛ مانند کنسرت موسیقی، جشنواره خوراکی‌ها، نمایشگاه‌های مختلف، بازارچه صنایع دستی، فعالیت‌ها و مراسم سنتی.

سالمندی موفق

سالمندی موفق

مفاهیم اصلی سالمندی موفق در عصر کنونی سالمندی به یک پدیده جهانی تبدیل شده است به طوری که تخمین زده...

اقتصاد نقره ای

16 درصد جمعیت جهان در سال 2050، بیش از 65 سال خواهند داشت، رقمی که در سال ۲۰۱۹، تنها 9...

سالمندی در ایران

سالمندی در ایران

سالمندی در ایران

سالمندی در ایران

سالمندی در ایران

سالمندی در ایران