کارآفرینی سن و سال نمی شناسد

  • توسط
  • دیدگاه غیر فعال شده است
کارآفرینی سن و سال نمی شناسد

کارآفرینی سالمندان

کارآفرینی

کارآفرینی سالمندان

کارآفرینی سالمندان

کارآفرینی سالمندان

شما سرد و گرم روزگار و بالا و پایین زندگی را دیده‌اید

راه اندازی کسب و کار دشوار است و جانفشانی‌ و تحمل بالایی را برای مقابله با ناملایمات می‌طلبد. از آنجا که افراد مسن‌تر در زندگی کاری خود با مواردی چون بیکاری، اخراج از کار، بازنشستگی اجباری و رکود اقتصادی روبرو شده‌اند به خوبی می‌دانند چطور چشم به هدف بدوزند و در برابر مشکلات و سختی‌ها، سرسختی نشان دهند.

شما تجربه حرفه‌ای بیشتری دارید

کارآفرینی نیاز به اعتماد به نفس دارد. تجربه هم پشتوانه این اعتماد به نفس است. مهم‌ترین داشته صاحبان کسب و کاری که سن بالاتری دارند خبرگی، مهارت و تجربه آن ها است که می‌توانند بر اساس تجربیات گذشته، فرضیات هوشمندانه‌ای در مورد اینکه اوضاع چگونه پیش می‌رود، داشته باشند.

شما برای کارآفرین شدن خیلی هم پیر نیستید

شاید این جمله که «کارآفرین بودن سن و سال نمی‌شناسد» یا «برای راه اندازی یک کسب وکار هیچ وقت دیر نیست»، یک کلیشه به نظر برسد؛ اما واقعا این طور نیست. یافته‌ها نشان می‌دهد که کارآفرینان مسن‌تر نسبت به جوانان عملکرد بهتری بروز می‌دهند. فرد 60 ساله‌ای که کسب و کاری را به راه می‌اندازد در مقایسه با یک جوان 30 ساله سه برابر شانس بیشتری برای موفقیت دارد.

نزدیک به نیمی از صاحبان کسب و کارهای کوچک در آمریکا، افراد 57 تا 75 ساله هستند. در مقابل تنها 7 درصد از این عده را افراد 26 تا 41 ساله تشکیل می‌دهند.چنانچه شما در گروه سنی دسته اول هستید و قصد دارید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید خوب است با بعضی از ظرفیت‌ها و نقاط قوت خود آشنا شوید:

کریس و سوزان بیزلی یک زوج آمریکایی هستند که توانسته‌اند یک کسب و کار اینترنتی برای خود به راه اندازند. آن‌ها در سال 2009 و در اواسط دهه پنجاه سالگی خود، با اینکه تنها با اصول و مقدمات اینترنت آشنایی داشتند یک وبلاگ راه اندازی کردند و از طریق آن به آموزش مباحث مدیریتی و اصول کسب و کار برای دیگر کارآفرینان پرداختند.

زهره اختر یک خانم 60 ساله تهرانی است که پس از جدایی از همسرش تصمیم گرفت برای اداره زندگی بر توانایی‌های خودش تکیه کند. پس از تجربه کارهای مختلفی چون بازاریابی و فروشندگی شوینده‌ها و لوازم بهداشتی و تدریس زبان، تمام وقت خود را به هنرش که ساخت وسایل رزینی و بافتن کیف‌های مکرومه بود اختصاص داد. اکنون او توانسته است با راه اندازی یک پیج اینستاگرامی محصولات خود را عرضه کند و با فروش آن‌ها زندگی خود را اداره کند.

کارآفرینی سالمندان

کارآفرینی سالمندان

کارآفرینی سالمندانکارآفرینی سالمندان

کارآفرینی سالمندان

کارآفرینی سالمندان

کارآفرینی سالمندان