آنچه نیاز است درباره دهکده های بازنشستگی بدانید

  • توسط
  • دیدگاه غیر فعال شده است
آنچه نیاز است درباره دهکده های بازنشستگی بدانید

سرمایه گذاری بازنشستگی

معرفی دهکده بازنشستگی

شکی نیست که ایده زندگی مستقل در یک مجموعه مدرن با دسترسی به بسیاری از امکانات عالی، ایده جذابی است، به خصوص زمانی که افرادی مشابه با ما در آن زندگی کنند. دهکده‌های بازنشستگی دقیقاً همین هستند. خانه‌هایی که با دقت طراحی شدند تا به بازنشستگان کمک ‌کند از دوران بازنشستگی خود لذت ببرند.
دهکده های بازنشستگی، سال هاست که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته ایجاد شده اند. در کشورمان نیز با توجه به روند رو به رشد سالمندی، نیاز است این دهکده ها ایجاد شوند. در این نوشتار قصد داریم دهکده های بازنشستگی را معرفی کنیم و مزایای استفاده از آن ها را بیان نماییم.

دهکده بازنشستگی چیست؟

دهکده بازنشستگی فضایی است که به طور خاص برای افراد بازنشسته ساخته شده است، آن‌هایی که 55، 60 یا 65 سال و بالاتر دارند و از کار تمام وقت بازنشسته شده‌اند. این دهکده ها با طیف وسیعی از امکانات مانند استخر، سالن های ورزشی، کتابخانه ها و رستوران ها همراه هستند. افرادی که در دهکده بازنشستگی زندگی می کنند، از مراقبت در محل نیز بهره مند خواهند شد.
دهکده‌های بازنشستگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اولویت‌های سبک زندگی بازنشستگی را در خود جای دهند. آنها از واحدهای راحت یک خوابه و دو خوابه در دهکده های بازنشستگی سنتی گرفته تا خانه هایی به سبک تفرجگاهی با آشپزخانه ها و حمام های مدرن و باغ هایی با محوطه سازی زیبا را شامل می شوند. در برخی از دهکده‌ها، اقامتگاه‌هایی به سبک آپارتمان ارائه می شود که شامل خشک‌شویی، غذا و نظافت اتاق نیز می‌شود.

چه کسانی در دهکده بازنشستگی زندگی می کنند؟

دهکدههای بازنشستگی برای کسانی مناسبند که به دنبال استقلال و در صورت نیاز حمایت هستند. دهکده‌های بازنشستگی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به ساکنین اجازه دهند تا استقلال و آزادی خود را حفظ کنند، اما اگر نیاز به کمک داشته باشند، کمک های دهکده در دسترس خواهد بود.

زندگی در دهکده به ساکنین فرصتی برای معاشرت با افراد مشابه در یک محیط امن و مطمئن می دهد.

مزایای دهکده های بازنشستگی چیست؟

آزادی

ساکنین می توانند به طور مستقل در ملکی که مالک آن هستند زندگی کنند.

امکانات رفاهی

اکثر دهکده های بازنشستگی مملو از امکانات اجتماعی و تفریحی هستند. مثلاً رستوران، استخر، کافه، کتابخانه، آرایشگاه، باغ و دیگر فضاهای بیرونی.

فرصت های اجتماعی

با توجه به اینکه ساکنان دهکده های بازنشستگی هم سن و سال و با علایق مشترک هستند، فرصت‌های اجتماعی در این دهکده ها افزایش می یابد.

امنیت

امنیت دهکده توسط انتظامات دهکده تامین می شود که شامل افراد آموزش دیده و مجهز برای محافظت از ساکنان و اموال دهکده اند. آنها در همه ساعات شبانه روز به گشت زنی می پردازند. به این دلیل، ساکنان در دهکده بازنشستگی اغلب احساس امنیت بیشتری نسبت به زندگی در خانه خود می کنند.

افرادی که در یک دهکده بازنشستگی زندگی می‌کنند، می‌توانند با خیال راحت که خانه‌شان امن و مطمئن است به سفر یا ملاقات با خانواده و دوستان خود بروند.

سوئیت های مهمان

برخی از دهکده‌های بازنشستگی، آپارتمان‌هایی را ارائه می‌دهند که خانواده و دوستان می‌توانند هنگام بازدید از ساکنان آن ها را اجاره کنند.

خدمات تعمیر و نگهداری

در دهکده های بازنشستگی، تعمیر و نگهداری در داخل خانه ساکنان نیز بخشی از خدمات است. بنابراین، اگر یک لامپ نیاز به تعویض داشته باشد، بدون هزینه اضافی به سرعت انجام می شود.

خدمات درمانی، دارویی، توانبخشی و پرستاری

خدمات پرستاری به صورت 24 ساعته در دهکده برای ساکنان فراهم است. خدماتی همچون اندازه گیری فشار خون و درجه حرارت بدن، در هر زمانی بدون دریافت هزینه در ایستگاه پرستاری دهکده ارائه می شود.

هزینه زندگی در دهکده بازنشستگی چقدر است؟

در حالی که قیمت ها از مکانی به مکان دیگر متفاوت است، سبک زندگی در آن ها به این معنی است که دهکده های بازنشستگی معمولاً با قیمتی بیش از یک ملک استاندارد با اندازه مشابه، عرضه می شوند. در اینجا برخی از هزینه های دیگر مربوط به زندگی در دهکده بازنشستگی آورده شده است:

هزینه های مدیریت و ارائه خدمات

این خدمات شامل هرگونه امکانات مشاع و نگهداری از آنها، تامین امنیت دهکده و حمایت از ساکنین، مراقبت از فضاهای سبز و خود تیم مدیریتی می باشد.

صورت حساب ها و هزینه های زندگی

قبوض مانند گاز، آب، برق و اینترنت باید پرداخت شود، اما این قبوض از دهکده ای به دهکده دیگر متفاوت است.

سرمایه گذاری بازنشستگی

سرمایه گذاری بازنشستگی

سرمایه گذاری بازنشستگی

سرمایه گذاری بازنشستگی

سرمایه گذاری بازنشستگی

سرمایه گذاری بازنشستگی