برگزاری دومین کنگره بین المللی سالمندی سالم

برگزاری دومین کنگره بین المللی سالمندی سالم

دومین کنگره بین المللی سالمندی

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور در حاشیه دومین کنگره بین المللی سالمندی سالم اظهار کرد: طرح «شهر دوستدار سالمند» تلاش می‌کند تا دسترس پذیری و فرصت‌های برابر برای سالمندان را در شهرها به وجود بیاورد.

وی افزود: جمعیت سالمندی کشور رو به افزایش است و کرامت سالمندان به عنوان شهروندان ارشد باید حفظ شود تا شاهد حضور فعال آن‌ها در جامعه باشیم و از تفکر نخبگانی آن‌ها استفاده کنیم.

مژگان رضا زاده با بیان این‌که طرح «شهر دوستدار سالمند» یکی از طرح‌های بین المللی است و کشور ما نیز به آن پیوسته است، افزود: این طرح معمولا دارای هشت بُعد در حوزه خدمات، مشارکت اجتماعی و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی است که تلاش داریم بُعد دیگری را تحت عنوان «گردشگری سالمند» به این ابعاد اضافه کنیم.

وی گفت: زیست بوم کشور از لحاظ اماکن تاریخی، گردشگری و جغرافیا، متنوع و بسیار ارزشمند است و ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد که تلاش می‌کنیم آموزش بخش‌هایی چون آژانس‌های مسافرتی، تورهای داخلی و خارجی، هتل داران و مدیران تورهای گردشگری که برنامه‌های ویژه گردشگری دارند را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: جلساتی را با حوزه‌های مربوطه مثل وزارت گردشگری و وزارت کشور برگزار کرده ایم و تلاش می‌کنیم تا محورهای گردشگری را از لحاظ زیرساختی تعریف کنیم تا استان‌ها، دسترس پذیری و مناسب سازی لازم برای سالمندان را داشته باشند.

منبع: دبیرخانه شورای ملی سالمندان