معرفی دهکده‌های بازنشستگی کاراکا پاینز Karaka Pines

  • توسط
  • دیدگاه غیر فعال شده است
معرفی دهکده‌های بازنشستگی کاراکا پاینز Karaka Pines

دهکده مراقبت سالمندی

آیا والدین تان به سکونت در دهکده تندرستی نیاز دارند؟

دهکده‌های بازنشستگی یا دهکده‌های تندرستی سال‌هاست که در کشورهای پیشرفته برای اقامت سالمندان ایجاد شده اند. با توجه به روند رو به رشد جمعیت سالمندی در ایران، دهکده‌های بازنشستگی یا دهکده‌های تندرستی به زودی در ایران فراگیر و مورد استقبال قرار می‌گیرند.

برای آشنایی بیشتر شما با این دهکده‌ها و خدماتی که ارائه می‌دهند، یکی از آن‌ها یعنی دهکده‌های کاراکا پاینز در نیوزلند را معرفی کنیم.دهکده‌های کاراکا پاینز در اوکلند، تاورانگا، همیلتون، روتوروا و کرایست چرچ وجود دارند.

هر دهکده ویژگی‌های خاص خود را دارد، اما همه آن‌ها یک چیز مشترک دارند. همه آن‌ها جوامع پر جنب و جوشی هستند که در آن افراد همفکر از زندگی به دلخواه خود لذت می‌برند.

انواع واحدهای اقامتی در دهکده

ساکنان برای اقامت در دهکده می توانند از خانه‌های با دو یا سه اتاق خواب، سوئیت‌های یک یا دو نفره، خانه‌های مستقل یا دوبلکس، آپارتمان یا تراس انتخاب کنند.

همه خانه‌های دهکده آفتاب گیر طراحی شده اند. خانه‌ها دارای سالن‌هایی با اندازه بزرگ هستند که به پاسیو یا بالکن باز می‌شوند. اکثر خانه‌ها دارای یک گاراژ هستند، زیرا در اینجا معمولاً یک ماشین کافی است. اما اگر فردی به ماشین دوم نیاز دارد یا فضای اضافی برای کارگاه یا انباری اضافی می‌خواهد، می‌تواند خانه ای با گاراژ بزرگتر را انتخاب کند.

همه خانه‌ها در این دهکده با مصالح کم تعمیر و نگهداری با عمر طولانی ساخته شده‌اند (عمدتاً آجر و کاشی). با عایق بودن دیوارها و سقف، دو جداره بودن پنجره‌ها و استفاده از پمپ‌های حرارتی کارآمد، گرمای خانه‌ها تضمین می‌شود. همه وسایل منزل دارای کیفیت مناسبی هستند تا بتوانند سال‌ها کار کنند و ظاهر خوبی داشته باشند.

دهکده‌های کاراکا پاینز شامل استخرهای شنا، سالن بدنسازی، سالن غذاخوری، کتابخانه، اتاق‌های صنایع دستی، سالن بولینگ، زمین گلف، مسرهای دوچرخه سواری و … است.
در دهکده‌های کاراکا پاینز بر محوطه سازی زیبا تاکید می شود. اگر فرد، خانه ای مستقل، دوبلکس یا تراس دار را انتخاب کند، باغچه خود را خواهد داشت که می‌تواند از آن مراقبت کند یا خود دهکده می‌تواند از آن مراقبت کند.

ساکنان می توانند خانه خود را مطابق با ترجیحات خود تزئین کنند، اما ابتدا باید با مدیر دهکده تماس بگیرند تا مطمئن شوند که با استانداردهای دهکده مطابقت دارد. در زمان بازسازی ممکن است این تغییرات نیاز به تغییر مجدد داشته باشد تا استاندارد دهکده را برآورده کند.

ساکنان در دهکده فعال خواهند بود

در دهکده‌های بازنشستگی کاراکا پاینز همیشه کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. گروهی از افراد هستند که مایلند برای تشکیل یک انجمن یا انجام یک فعالیت مثلا فعالیت‌های ورزشی دور هم جمع شوند.

زندگی در دهکده‌های کاراکا پاینز به معنای قطع ارتباط با جامعه بزرگتر نیست. بسیاری از افرادی که در اینجا زندگی می‌کنند با باشگاه‌های ورزشی و اجتماعی محلی در ارتباط هستند و برخی هنوز مشغول کار و کسب و کار هستند. به عبارت دیگر زندگی در دهکده، ساکنان را از فعالیت‌هایی که به آن علاقه دارند جدا نمی‌کند.

ساکنان با خرید واحد در دهکده سرمایه گذاری نیز می‌کنند

در دهکده از سرمایه گذاری ساکنان محافظت می‌شود. مانند هر ملکی که ممکن است در خارج از دهکده وجود داشته باشد، سود سرمایه شامل افزایش ارزشی است که بین زمان خرید و فروش خانه اتفاق می‌افتد. اگر ساکنان تصمیم به فروش خانه خود در دهکده داشته باشند، از نظر مالی وضعیت بهتری نسبت به دهکده‌های بازنشستگی سنتی برای آن ها ایجاد می‌شود.

هنگامی‌ که ساکنان اقامتگاهشان را می‌فروشند، مدیریت دهکده کارمزدی را کسر می‌کنند و مانده آن را به آن ها پرداخت می‌کند.ساکنان در دهکده‌های بازنشستگی معمولا مجوز سکونت (LTO) را تحت قراردادی به نام توافقنامه حق سکونت (ORA) خریداری می‌کنند.

ساکنان دهکده‌های کاراکا پاینز، یک مجوز سکونت LTO نیز می‌خرند، اما شرایط کاراکا پاینز برای آن ها مطلوب‌تر است، زیرا سود سرمایه گذاری را دریافت می‌کنند و هزینه‌های کمتری می‌پردازند.

خدمات دهکده

کارهای مربوط به تعمیر و نگهداری از خانه برای ساکنان انجام می‌شود تا وقت آن ها برای کارهایی که واقعاً می‌خواهند انجام دهند، آزاد شود.

حضور خانواده و دوستان در دهکده

دوستان و خانواده ساکنان می‌توانند بخشی از زندگی آن ها در دهکده باشند زیرا خانواده بخش بزرگی از زندگی در دهکده‌های کاراکا پاینز است. آن‌ها می‌توانند هر زمانی که بخواهند از دهکده بازدید داشته باشند. بسیاری از افرادی که در دهکده زندگی می‌کنند از وسعت خانه‌های خود برای میزبانی تولدها، جشن‌های سالگرد و سال نو استفاده می‌کنند.

خانواده ساکنان می توانند از دیدن ساکنان و حتی اقامت طولانی مدت (حداکثر تا 40 روز) بهره مند شوند، اما نمی‌توانند به طور دائم با آن ها زندگی کنند. مهمانان تا 40 روز می‌توانند در کنار ساکنان بمانند. ساکنان همچنین می‌توانند به افراد دیگر اجازه دهند تا زمانی که در دهکده نیستند از واحدشان مراقبت کنند، اما این افراد باید ساکنان مناسبی برای یک دهکده بازنشستگی باشند.

نگهداری از حیوان خانگی در دهکده

به طور معمول پرندگان و گربه‌ها قابل قبول هستند. سگ‌های کوچک نیز ممکن است مجاز باشند، اما ابتدا باید توسط مدیر دهکده تایید شوند. اگر فردی از قبل یک سگ کوچک دارد، مجاز خواهد بود آن را با خود بیاورد، اما درخواست برای جایگزینی سگ اغلب رد می‌شود.

امنیت و ایمنی در دهکده

بسیاری از افرادی ‌که در دهکده زندگی می‌کنند علاقمند به سفر هستند. فقط باید به مدیریت دهکده اطلاع دهند که چه مدت قصد دوری دارند و یک شماره تلفن بگذارند. از آنجایی که تیم دهکده مرتباً در دهکده حرکت می‌کنند، خانه ساکنان تحت نظر است.

بنابراین می‌توانند خانه‌شان را قفل کنند و با اطمینان از امنیت خانه‌شان در زمانی که دور هستند بیرون بروند.

هزینه‌های زندگی در دهکده

هزینه‌ها بسته به دهکده متفاوت است. اما به طور خلاصه دو نوع هزینه وجود دارد. کارمزدی که ساکنان هنگام فروش و ترک دهکده می‌پردازند و هزینه هفتگی که تمام هزینه‌های جاری اداره یک دهکده را پوشش می‌دهد. در مورد هزینه‌های دهکده دو گزینه وجود دارد:

  • گزینه اول، دریافت کارمزد 12.5٪ از قیمت فروش خانه در دهکده است. این هزینه 6.25 درصد در سال است که پس از دو سال برای آن سقف 12.5٪ تعیین شده است. در این گزینه هزینه هفتگی نیز دریافت می‌شود که در حال حاضر 177.42 دلار در هفته است (اما با افزایش هزینه‌های خارجی افزایش می‌یابد).
  • بر اساس گزینه دوم، ساکنان می‌توانند انتخاب کنند که برای تمام مدتی که در دهکده هستند، 110 دلار هزینه ثابت هفتگی بپردازند. در صورت انتخاب این گزینه، کارمزد به 25 درصد قیمت فروش خانه افزایش می‌یابد (7 درصد در سال برای سه سال و سپس 4 درصد برای سال چهارم).

هزینه هفتگی که از ساکنان دریافت می‌شود صرف این موارد می‌شود: جمع آوری زباله، باغبانی و چمن کاری، امنیت و روشنایی، شستشوی پنجره‌های بیرونی، هزینه‌های مدیریت، هزینه‌های قانونی بر اساس قانون دهکده‌های بازنشستگی، و هزینه‌های نوسازی دهکده. دیگر هزینه‌ها، هزینه برق، آب، تلفن و خدمات اینترنت است.

خرید واحد اقامتی در دهکده

روند خرید اقامتگاه در دهکده ساده و آسان طراحی شده است. وقتی متقاضی تصمیم می‌گیرد که می‌خواهد به دهکده کاراکا پاینز نقل مکان کند، یک درخواست برای خانه ای که به آن علاقه دارد امضا می‌کند. در این زمان او مبلغ 1000 دلار سپرده را پرداخت می‌کند که به طور کامل قابل استرداد است.

سپس قراردادی را امضا می‌کند که به عنوان توافقنامه حقوق سکونت (ORA) شناخته می‌شود. این توافقنامه به او این حق را می‌دهد که تا زمانی که بخواهد خانه اش را بفروشد و نقل مکان کند، در دهکده زندگی کند.

متقاضی قیمت خرید توافق شده، منهای سپرده، را در تاریخ شروع توافق می‌پردازد که معمولاً تاریخی است که در حال نقل مکان است.

فروش واحد اقامتی در دهکده

ساکنان هر زمان که بخواهند می‌توانید خانه خود را در دهکده کاراکا پاینز بفروشند. آن ها می‌توانند قیمت فروش را تعیین کنند و تصمیم بگیرند که آیا پیشنهاد خریدی را بپذیرید یا خیر. آن ها می‌توانند انتخاب کنند که از یک مشاور املاک یا مدیر دهکده استفاده کنند. با این حال، فقط می‌توانند واحد را به فردی بفروشند که توسط مدیر دهکده به عنوان فردی مناسب برای پیوستن به دهکده تایید شده باشد.

مدیر دهکده برای فروش واحد کمیسیونی دریافت نمی‌کند، تنها هزینه تبلیغات و بازاریابی برای فروش واحد خواهد بود. قبل از فروش، واحد باید بازسازی شود تا خانه به وضعیت تقریبا مطلوب برسد. که می‌تواند توسط مدیر دهکده انجام شود اما برای متقاضی هزینه دارد.

دوران بازنشستگی

آمادگی برای دوران بازنشستگی

آمادگی برای دوران بازنشستگی یکی از مهم‌ترین مراحل زندگی است که نیاز به آمادگی و برنامه‌ریزی دارد. این دوره از...

ذهن جوان در جسم پیر

ذهن جوان در جسم پیر

سالمندی به عنوان یک مرحله از مراحل زندگی، با تغییراتی در فرد همراه است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تغییر...

دهکده مراقبت سالمندی

دهکده مراقبت سالمندی

دهکده مراقبت سالمندی

دهکده مراقبت سالمندی

دهکده مراقبت سالمندی

دهکده مراقبت سالمندی