زندگی متفاوت در دهکده های بازنشستگی True Connection Communities و Apple Wood

  • توسط
  • دیدگاه غیر فعال شده است
زندگی متفاوت در دهکده های بازنشستگی True Connection Communities و Apple Wood

سالمندی در ایران

زندگی متفاوت در دهکده های بازنشستگی True Connection Communities و Apple Wood

در کشورهای پیشرفته، دهکده های بازنشستگی به ارائه خدمات به سالمندان و بازنشستگان می پردازند تا بتوانند زندگی راحت، آرام و بی دغدغه ای را در دوران بازنشستگی خود تجربه کنند. در این نوشتار با سبک زندگی در دو دهکده از این دهکده ها آشنا می شوید.

زندگی در دهکده بازنشستگی True Connection Communities

در دهکده True Connection Communities فعالیت‌های متنوعی برای تحریک و نشاط بخشیدن به ذهن، تقویت جسم و بهبود روان طراحی شده است. در چارچوب زمان‌بندی هفتگی منسجمی که برای این فعالیت‌ها در نظر گرفته‌ شده است، هیچ جای نگرانی برای این‌که فرد سالمند در طول روز چه کاری باید انجام دهد باقی نمی‌ماند. فعالیت‌های ورزشی و تناسب اندام، تجربه آشپزی، بازی‌های شبانه و ارتباط با دیگر ساکنان دهکده، انرژی و قوه تخیل آنان را رها می‌سازد، روابط دوستانه را در میان افراد تقویت می‌نماید و به آنان کمک می‌کند تا زندگی بهتری را برای خود رقم زنند.

انواع فعالیت‌ها در دهکده

بازنشستگان در این دهکده علاوه بر وقت گذرانی با دوستان قدیمی، در فرصت‌ها و رویدادهای مختلف مانند ورود ساکنان جدید، مراسم‌های جشن و یادبود و دورهمی‌های دسته جمعی، با افرادی که علایقی شبیه به آن ها دارند آشنا می شوند. برای بازی‌ها و فعالیت‌های سرگرم کننده مانند شطرنج و دومینو با دوستانشان همراه می شوند. همچنین می‌توانند به صورت دسته جمعی از دهکده خارج شوند و به سینما، فروشگاه و رستوران بروند.

ساکنین همچنین می‌توانید در گروه‌های چند نفره درباره موضوعات مذهبی و معنوی که به زندگی آن ها شکل داده‌اند مطالعه کنند. همچنین در جلسات بحث و گفتگو، اخبار، نظرات و افکار جدید مطرح شده در دنیا را با هم در میان بگذارند.

بهداشت و سلامت در دهکده

ساکنان دهکده با تمرینات ورزشی همچون ایروبیک، شنا، یوگا و تناسب اندام، ذهن خود را تحریک و بدنشان را تقویت می کنند و توانایی‌های خود را به چالش می کشند. ساکنان با پیوستن به گروه‌های پیاده‌روی، انجام فعالیت‌های باغبانی و رسیدگی به گیاهان، عضویت در کتابخانه، ثبت نام در کلاس‌های آشپزی و هر فعالیت چالش برانگیز دیگری، به زندگی خود پویایی و سرزندگی می بخشند. همچنین ساکنان دهکده با پیوستن به گروه‌های هم‌سن و سال خود که ورزش‌هایی مانند والیبال، پینگ پنگ، بولینگ و بیلیارد و غیره را بازی می‌کنند، خود را در طول روز پرانرژی نگه می دارند.

آموزش و یادگیری در دهکده

ساکنان دهکده با روش‌های گوناگون، یادگیری و آموزش را تا پایان عمر ادامه می دهند. آن ها می‌توانند با ثبت نام در برنامه‌های آموزش اینترنتی موسسات آموزشی، در مباحث مختلف از تاریخ گرفته تا هنر، دانش خود را افزایش دهند. تماشا و بحث کردن درباره برنامه‌های مستند و صحبت و بحث با همسایگان در جلسات مخصوص گفتگو و تبادل نظر، به فعال نگاه داشته شدن ذهن آن ها کمک می‌کند. ساکنان با کارهای سرگرم کننده‌ای مانند نقاشی کردن، خیاطی، نجاری، رفتن به موزه و سینما و تئاتر خلاقیت خود را پرورش می دهند.

فناوری در دهکده

ساکنان دهکده برای سرگرمی و فعال ماندن سعی می کنند ارتباط خود را با فناوری حفظ کنند. آن ها از طریق ایمیل، تلفن هوشمند و شبکه‌های اجتماعی با خانواده و دوستان خود در ارتباط هستند و خود را به‌روز نگه می دارند.

زندگی راحت و بدون دغدغه در دهکده

یک زندگی بدون تحمل زحمات و دردسرهای خانه‌داری را با خود تصور کنید. در این دهکده، ساکنین دیگر لازم نیست نگران تعمیر و نگه‌داری خانه، کوتاه کردن چمن‌ها، پارو کردن برف‌ها و خارج کردن زباله‌ها باشند. در عوض می‌توانند از وعده‌های آماده غذایی، شستشوی لباس و ملحفه و خدمات حمل و نقل از جلو درب سوئیت خود بهره‌مند شوند. همچنین در صورت بروز هر گونه ایرادی، تعمیرکاران شاغل در محل اقدام به برطرف کردن مشکل می‌نمایند. علاوه بر این، ساکنان می‌توانند با شرکت در برنامه‌های مختلف زمان‌بندی شده و منظم، از فرصت‌های فراوان برای یادگیری، فعالیت و پویایی و نیز حضور در رویدادهای جمعی و گروهی بهره‌مند شوند.

زندگی در دهکده بازنشستگی Apple Wood

دهکده Apple Wood در حومه شرقی ملبورن واقع شده و از مراکز اداری شهر تنها 17 کیلومتر فاصله دارد. این دهکده یک مجتمع مخصوص اقامت بازنشستگان است که در تمام بخش‌ها و فضاهای آن تغییرات و اصلاحات لازم برای زندگی راحت‌تر و در عین حال مستقل افراد ایجاد شده است.

امکانات دهکده Apple Wood

تنوع سوییت‌های اقامتی در دهکده زیاد است و ساکنان می‌توانند واحد مورد نظر خود را از خانه‌های ویلایی گرفته تا آپارتمان‌های وسیع انتخاب نمایند. در مرکز دهکده یک سالن اجتماعات بزرگ وجود دارد که در آن برنامه‌های دسته‌جمعی، جشن‌ها و مراسم مختلف برگزار می‌گردد.

در این دهکده یک پزشک عمومی، یک فیزیوتراپیست و یک متخصص بیماری‌های پا، به همراه کارکنانی که به صورت شبانه روزی در دهکده حضور دارند به طور منظم سلامت ساکنان را تحت کنترل دارند. خدمات زیبایی، آرایش و کوتاهی مو، کلاس‌های ورزشی ایروبیک، پیلاتس و کلاس‌های هنری نیز در دهکده ارائه می‌شود.

علاوه بر این‌ها، یک رستوران با فضای باغی، استخر آب گرم سرپوشیده، باشگاه ورزشی مجهز، اتاق بازی اسنوکر، کتابخانه و سالن اجتماعات بزرگ با فضاهایی مخصوص استراحت و وقت گذرانی، دیگر امکاناتی هستند که در دهکده وجود دارند.

شیوه کاری در دهکده Apple Wood

ویلیام فوستر می‌گوید: «کیفیت هرگز اتفاقی نیست؛ بلکه نتیجه اراده والا، تلاش خالصانه، رهبری هوشمندانه و اجرای ماهرانه است. کیفیت به منزله انتخاب عاقلانه از میان گزینه‌های مختلف است». شیوه کاری در این دهکده پایبندی کامل به کیفیت در تمام جنبه‌های کسب و کار بوده است. از مرحله اول انتخاب مکان برای دهکده گرفته تا رضایت ساکنان و برآوردن انتظارات آنان، کیفیت مهم‌ترین اصل بوده است.

در این دهکده استانداردهای کیفیتی سختگیرانه‌ای رعایت می‌شود. همچنین کارکنان باانگیزه دهکده باور دارند که بایستی محیط دهکده را فراتر از یک خانه عادی، به یک نوع سبک زندگی موفق برای ساکنان تبدیل کنند. مسئولیت پذیری، کار گروهی، درستی و خدمت به مشتری والاترین ارزش‌های حاکم بر کارکنان دهکده Apple Wood هستند.

اهمیت به سلامتی و امنیت ساکنان دهکده نیز از مهم‌ترین دغدغه‌های این دهکده است. همچنین با نظارت‌ها و بازرسی‌هایی که انجام می‌شود تلاش کرده‌اند تا تمامی فعالیت‌های انجام شده در دهکده‌ها را تحت کنترل داشته باشند.

 

سالمندی موفق

سالمندی موفق

مفاهیم اصلی سالمندی موفق در عصر کنونی سالمندی به یک پدیده جهانی تبدیل شده است به طوری که تخمین زده...

اقتصاد نقره ای

16 درصد جمعیت جهان در سال 2050، بیش از 65 سال خواهند داشت، رقمی که در سال ۲۰۱۹، تنها 9...

سالمندی در ایران

سالمندی در ایران

سالمندی در ایران

سالمندی در ایران

سالمندی در ایران

سالمندی در ایران