فرصت های سرمایه گذاری در حوزه سالمندی

فرصت های سرمایه گذاری در حوزه سالمندی

سرمایه گذاری سالمندی

سرمایه گذاری سالمندی

فرصت های سرمایه گذاری در حوزه سالمندی: بازار پر رونق کسب و کارهای سالمندی

بررسی‌های آماری در ایران و سرتاسر دنیا نشان دهنده آن است که جمعیت افراد در حال افزایش است. برای نمونه تا سال 1421، بیست درصد و تا سال 1435، بیش از سی و پنج درصد جمعیت کشورمان را افراد بالای 65 سال تشکیل خواهند داد. این رشد جمعیت سالمند، زمینه را برای ایجاد کسب و کارهای مرتبط به سالمندان فراهم می‌سازد.
با توجه به نیازهای متنوع سالمندان و این‌که ممکن است نتوانند به تنهایی کارهای خود را انجام دهند، می‌توان کسب و کارهایی گوناگونی ایجاد کرد. این کسب و کارها در کنار کمک به سالمندان و رفع احتیاجات آنان، می‌توانند درآمد خوبی را نیز برای صاحبانشان در پی داشته باشند. البته بدیهی است که شرط موفقیت در کسب و کارهای مربوط به سالمندی، شناخت دقیق نیازها و احتیاجات سالمندان است.
دیگر عامل مهم برای موفقیت این نوع از کسب و کارها، جلب اعتماد سالمندان است. هرچند بازاریابی موفق، خدمات خوب و بدون تاخیر برای کار ضروری هستند اما مهم‌ترین شرط جلب اعتماد آنان است.
در ادامه با حداقل 10 ایده برای کسب و کارهای مرتبط با مراقبت از سالمندان آشنا می‌شویم:

موسسات کمک به زندگی مخصوص سالمندان

بسیاری از سالمندان برای انجام فعالیت‌های روزانه مانند حمام کردن، لباس پوشیدن و … به کمک دیگران نیاز دارند. موسسات کمک به زندگی، مراکز اقامتی هستند که هر روز هفته و 24 ساعت شبانه روز به یاری سالمندان می‌پردازند و امکاناتی چون فعالیت‌های بدنی منظم، خدمات پزشکی و پرستاری، مدیریت دارویی و تفریح و سرگرمی را ارائه می‌دهند.
این ایده کسب و کار درآمد خوبی را برای شما به دنبال خواهد داشت، اما توجه داشته باشید که برای راه اندازی یک موسسه کمک به زندگی به مجوز و پروانه فعالیت، نیروی انسانی آموزش دیده، فضای وسیع و موقعیت مکانی مناسب احتیاج دارید.

خانه‌های پرستاری

خانه‌های پرستاری برای سالمندان ناتوان و بیماری مناسب است که به مراقبت‌های پزشکی 24 ساعته نیازمندند. برای راه اندازی این کسب و کار شما بایستی مجوزهای لازم را دریافت کنید. همچنین به پزشک، پرستار آموزش دیده و کارکنانی برای مراقبت و ارائه خدمات احتیاج دارید. مراقبت خوب، نظارت و کنترل وضعیت سلامتی سالمندان، تبلیغات و بازاریابی محلی تاثیر زیادی بر رشد کسب و کار شما خواهد داشت.

خدمات مراقبت در منزل

بسیاری از سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند به خدمات در منزل احتیاج دارند. شما می‌توانید یک مرکز خدمات ایجاد کنید و افرادی را برای مراقبت از سالمندان و رفع احتیاجات روزانه آنان مانند خرید کردن، غذا درست کردن و دارو دادن در اوقات تعیین شده، به منزل آنان روانه کنید. در این مورد نیز شبکه‌سازی فردی و تبلیغات و آگهی‌های محلی، به رونق کسب و کارتان کمک خواهد کرد.

خدمات پزشکی سیار

از آنجا که بسیاری از سالمندان نیازمند خدمات پزشکی هستند، ارائه این خدمات می‌تواند یک کسب و کار سودآور باشد. خدمات پزشکی را بسته به نیاز افراد می‌توان به صورت منظم و در اوقات تعیین شده یا زمانی که مورد نیاز است، ارائه داد. برای این کار شما به یک خودرو مناسب، پزشک، پرستار، دارو، کپسول اکسیژن و دیگر اقلام مرتبط، احتیاج دارید. ایجاد وب‌سایت، آگهی و تبلیغات و شبکه سازی محلی به کسب و کار شما رونق بیشتری خواهد داد.

خدمات گردشگری

بسیاری از افراد سالمند شیفته سفراند اما تنهایی سفر کردن را به صلاح نمی‌دانند. تاسیس شرکتی در زمینه گردشگری و سفر و ارائه خدمات ویژه گردشگری از قبیل انجام هماهنگی‌های لازم و رزرو مکان برای افراد می‌تواند سود خوبی را عاید شما نماید. ایجاد وب‌سایت، بازاریابی دیجیتال و تبلیغات به سودآورتر شدن کار شما کمک زیادی می‌کند.

تهیه غذا

پخت و پز و تهیه غذا به صورت منظم، برای بسیاری از سالمندان دشوار و ناخوشایند است. شما می‌توانید با تهیه غذای سالم، تازه و خوشمزه، بسته بندی خوب، ارسال فوری و منظم، به این نیاز بازار پاسخ دهید و کسب و کار موفقی را به راه اندازید. تبلیغات فرد به فرد و آنلاین و آفلاین در موفقیت این کار نقش پراهمیتی دارد.

مشاوره برای سرمایه‌گذاری

معمولا بیشتر سالمندان در خصوص روش‌های نوین سرمایه‌گذاری آگاهی ندارند. چنانچه شما دانش مالی خوبی دارید یا یک مشاور سرمایه‌گذاری ماهر و باتجربه هستید، می‌توانید چنین خدماتی را برای سالمندان ارائه دهید و یک کسب و کار پرمنفعت را برای خود ایجاد نمایید.
شما بایستی شرایط و ضوابط مربوط به هر طرح سرمایه‌گذاری را به خوبی برای مشتری شرح دهید و اعتماد وی را جلب نمایید. تماس و تبلیغات چهره به چهره، بهترین شیوه افزایش مشتری در این کسب و کار محسوب می‌شود.

سایر کسب و کارهای سالمندی

در ادامه چند نمونه کسب و کار دیگر که به حوزه امور سالمندان مرتبط‌اند را نام می‌بریم:
• تولید وسایل کمکی مانند ویلچر، واکر، عصا، صندلی مخصوص نماز
• خدمات مراقبتی در طول روز و در صورت نیاز مانند رسیدگی به غذا، دارو، فعالیت‌های بدنی و تفریح و سرگرمی
• ارائه مشاوره قانونی برای مدیریت املاک و دارایی‌ها، برای سالمندانی که نگران نحوه توزیع سرمایه و دارایی‌های خود در صورت بیماری، ناتوانی یا پس از مرگ هستند.
• خدمات پیگیری امور بیمه سلامت و هزینه‌های مربوط به آن، مناسب برای افراد کارشناس در زمینه بیمه
• خدمات هم‌نشینی و همراهی با سالمندانی که از تنهایی رنج می‌برند یا نیاز به همصحبت، توجه یا دلسوزی دارند.
• خدمات کامل اثاث کشی از قبیل بسته‌بندی، حمل و نقل و چیدمان دوباره اسباب و لوازم زندگی سالمندان

سرمایه گذاری سالمندی

سرمایه گذاری سالمندی

سرمایه گذاری سالمندی

سرمایه گذاری سالمندی

سرمایه گذاری سالمندی